Användare, behörighet och abonnemang
För att komma åt projekten i Rebla behöver man ett användarkonto. När ett användarkonto skapats skickas en inbjudan på mejl till den nya användaren, som då får en länk för att själv sätta sitt lösenord. Av säkerhetsskäl kan vi på Rebla inte se ditt lösenord. Skulle du glömma ditt lösenord kan du lätt återställa det själv, klicka här för instruktioner.
Befintliga användare
För att se vilka användare som redan har ett konto i Rebla klickar du på ikonen längst upp i högra hörnet.
I menyn väljer du "Användare".
I listan ser du vilka personer som har användarkonto till applikationen samt status och senaste inloggning.
Om ett konto har status Arkiverat innebär det att användaren inte längre kan logga in till applikationen, men historiken för användarens aktiviteter finns kvar. Det går också enkelt att aktivera användaren igen.
Redigera användare
Klicka på redigera-knappen (pennan) längst till höger för den användare du vill redigera. På redigera-sidan kan du sedan se vilken behörighet kontot har samt slå av och på access till projekt. Sidan kan bara nås för användare med rollen "admin".
Ny användare
Nytt konto skapas genom att klicka på knappen i övre högra hörnet med ett plustecken. Knappen visas endast för konton med rollen "admin". Fyll därefter i namn och mejladress för det nya kontot, välj roll samt vilka projekt kontot ska ha tillgång till. Klicka sedan "Skapa" för att skapa kontot varpå ett aktiveringsmejl skickas till den nya användaren.
Tillgång till projekt
Varje användare har tillgång till olika projekt beroende på vad de jobbar med. En bostadsutvecklare behöver kunna se alla projekt som finns i applikationen medan för en mäklare är det endast relevant med tillgång till det/de projekt han eller hon arbetar med.
När man loggar in ser man i projektöversikten endast de projekt man har tillgång till.
Abonnemang för CRM och CDP
När du klickat in dig på ett projekt kommer du automatiskt till fliken INTRESSENTER. De olika flikarna i systemet innehåller och hanterar olika saker.
Det finns två kategorier av flikar: CRM och CDP (analys). I CRM -flikarna hanterar du till exempel kundernas kontaktuppgifter, uppdaterar objektens status eller skickar ut mejl till intressenter och köpare. Du kan också konfigurera uppgifter för projektet och ställa in hur intresseformuläret ska se ut och vilken text som det ska innehålla.
CDP -flikarna eller statistikflikarna visar information om projektet med hjälp av listor, karta och olika grafer. Här får du insikter om ditt projekt, till exempel var intressenterna bor, vilka objekt som är populära och information om säljstatistik.
Vilka flikar du har behörighet till i projektet beror på vilken CRM- och CDP-plan som ni abonnerar på. För att se vilka planer som gäller för de olika projekten kan du klicka på ikonen uppe i högra hörnet och välja "Abonnemang".
Kontakta oss om ni vill ändra på er CRM- eller CDP-plan. Alla användare som har tillgång till ett projekt har automatiskt tillgång till de flikar enligt projektets CRM- och CDP-plan.