Mejlstatistik
Kunder har efterfrågat att som administratörsanvändare kunna spåra e-postmeddelanden som skickas till intressenter eller köpare. När man har skickat iväg ett mejl kan man numera ta del av Mejlstatistik under mejl-klienten.
Detta innebär att du kan se hur många mejl som har skickats ut, om mottagarna har öppnat mejlet och även om de har klickat på eventuell länk i mejlet. Filtrera genom att välja tidsintervall.
Spam markeringar innebär att mottagaren aktivt har valt att sätta era mejl som spam, kanhända att de exempelvis anser att det sker för många utskick till mottagaren.
Mer detaljer går att se på Postmark , för att ta del utav detta, var god och kontakta oss på Rebla så hjälper vi er att sätta upp ett konto.
Studsade betyder att mejlet av någon anledning inte har nått mottagaren. Det kan bero på flera anledningar, den vanligaste är att mejladressen är felaktig. Ibland kan det vara ett enkelt stavfel som gör att mejlet inte har kommit fram. För att ta reda på vilka mejl som har studsat kan du gå till fliken intressenter och filtrera fram det genom att välja filtret inaktiv mejladress. Då kommer du att få upp samtliga som har studsat.
Ett enkelt misstag som eventuellt kan rättas till kan vara följande:
Jenny verkar ha tryckt fel när hon skrev htomail, här skulle vi kunna anta att hon menade hotmail. Genom att redigera i mejladressen som har studsat kan det nå mottagaren.
Ett annat fel kan vara som med Kurt nedan. Han har skrivit sitt namn Kurt Lamber, och om mejlet har studsat kan vi se i hans mejladress att han förmodligen skulle ha skrivit sitt namn men istället har ett extra m kommit in. Om man är osäker och inte vill ändra och råka anta fel, kan man ringa kunden för att säkerställa att ni får den korrekta adressen.